PROFAIL KORPORAT :
PERTUBUHAN USAHAWAN BUMIPUTERA PERWIRA MALAYSIA (PUBPM )

Didaftarkan di bawah ROS ( Registeration Of Societies ) pada 01/NOV/2019 dengan nombor pendaftaran  PPM-005-12-01112019 .

Definasi PERWIRA membawa maksud PEJUANG DALAM BIDANG  KEUSAHAWANAN. Dengan erti kata yang lain, PERWIRA di medan EKONOMI ( JIHAD EKONOMI ).
PERWIRA MALAYSIA adalah  nama singkatan panggilan bagi Pertubuhan Usahawan Bumiputera Perwira Malaysia .

MISI : 

Memperkasa Ekosistem ke arah Transformasi Pembangunan Usahawan yang berdaya saing, berinnovasi, berintegeriti dan  berpengetahuan tinggi.

VISI : 

Memupuk semangat keusahawanan pada seluruh Masyarakat Malaysia khususnya di kalangan Bumiputera dan Belia selaras DASAR KEUSAHWANAN NEGARA.



PERANAN DAN FUNGSI : 
 
1-  Mengwujudkan kerjasama dengan pihak kerajaan dan swasta dalam usha meningkatkan aktiviti ekonomi khususnya dalam bidang perindustrian, perladangan ,penternakan dan pendidikan yang boleh dimanfaat oleh  semua golongan khususnya di kalangan ahli Usahawan.

2- Mengenalpasti peluang dan aktiviti ekonomi semasa untuk usahawan mengambil bahagian dalam kegiatan meransang kerancakan sosioekonomi di samping berusaha meningkatkan lagi prestasi volum dagangan.

3- Membimbing dan membantu Usahawan dengan segala bentuk latihan, seminar serta kursus untuk menaiktaraf status semua peringkat Usahawan  (Mikro/ PKS/ ), Usahawan perladangan dan penternakan mahupun usahawan di bidang pembinaan, kontraktor G1 ke arah mempertingkat ekosistem keusahawanan.

PETIKAN TEKS UCAPAN PENGURUSI PERWIRA MALAYSIA      


Video Ucapan Dato FazmiMahzan selaku Timbalan Presiden Perwira Malaysia Merangkap Pengurusi Perwira Malaysia NEGERI SEMBILAN











SIJIL KELULUSAN ROS (REGISTRATION OF SOCIETIES CERTIFICATE )  PERWIRA MALAYSIA



SENARAI PINDAAN PERLEMBAGAAN PERWIRA MALAYSIA.




Comments

Popular posts from this blog